Obogatitvene dejavnosti
Obogatitvene dejavnosti izvajajo strokovne delavke vrtca in potekajo v dopoldanskem času. Staršem zanje ni potrebno dodatno plačati. V času počitnic se ne izvajajo.
Na ravni vrtca:
- Izvajamo dejavnosti za razvijanje samostojnosti otrok
Ø Samostojnost v vsakdanjem življenju (oblačenje/slačenje, obuvanje/sezuvanje, pospravljanje svojih stvari in igrač v igralnicah, priprava oz. pospravljanje miz pred/po obrokih …)
Ø Medvrstniško reševanje konfliktov (navajanje na strpnost in medsebojno spoštovanje)
Ø Razvijanje čustvene intelligence (prepoznavanje in izražanje lastnih čustev, sprejemanje čustev drugih)
Ø Spodbujanje miselne samostojnosti otrok (omogočanje samostojnega razmišljanja, analiziranja informacij, sprejemanja lastnih odločitev)
Ø Spodbujanje samoiniciativnosti (sodelovanje otrok pri predlaganju in načrtovanju usmerjenih dejavnosti in pri načrtovanju preživljanja prostega časa med prosto igro).
- Spodbujamo kreativno razmišljanje in ustvarjanje po metodi de Bono
Otroke spodbujamo k ustvarjalnemu in kreativnemu razmišljanju, samostojnemu reševanju problemov in iskanju rešitev. Pri dejavnostih otroke motiviramo, da predlagajo več rešitev, razmišljajo, kaj bi še bilo mogoče in si dovolijo izraziti nenavadne ideje. Uporabljamo elemente metode Šest klobukov razmišljanja (npr. v pogovorih, načrtovanju projektov ali reševanju konfliktov), kjer se otroci naučijo gledati na situacijo z različnih zornih kotov: čustveno, stvarno, ustvarjalno in vrednotno. Cilj je razvijati prožnost mišljenja, radovednost, divergentno razmišljanje ter positive odnos do ustvarjalnega izražanja.
- Spodbujamo razvijanje zelenih kompetenc in ozaveščanje otrok o ciljih Agende 2030
Poseben poudarek namenjamo trajnostnemu razvoju, okoljski pismenosti in kompetencam GreenComp. Otroci spoznavajo koncept trajnosti, spoznavajo odgovorno ravnanje z viri, sodelujejo v skupnosti, iščejo trajne rešitve … V vrtčevskem letu 2025/2026 si bomo prizadevali uresničevati nekatere cilje Agende 2030, in sicer: zdravje in dobro počutje, čista voda in sanitarna ureditev, trajnostna mesta in skupnosti, odgovorna potrošnja in proizvodnja, ukrepanje proti podnebnim spremembam, življenje v vodi, življenje na kopnem. Načelo trajnostnega razvoja je hkrati tudi 13. Načelo prenovljenjega kurikuluma, ki zajema odgovorno ravnanje do sebe, sočloveka, drugih živih bitij ter naravnega in kulturnega okolja.
- Izvajamo aktivnosti za timsko sodelovanje in povezovanje v vrtcu
Med 1. 9. 2025 in 1. 9. 2026 bodo tri strokovne delavke našega vrtca (Vida Grušovnik, Lucija Čoh in Urška Sovič) izvajale aktivnosti za timsko sodelovanje in povezovanje v vrtcu. Opravljale bodo enoletno dokumentirano timsko sodelovanje pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega procesa v našem zavodu, usmerjeno na neposredno delo z otroki na področju razvoja čustvene intelligence otrok, ki so ga poimenovale Kje je doma prijateljstvo?
- Vključeni smo v razvojno nalogo Vključujoča šola in vrtec – vključujoči fizični prostor
Zavod RS za šolstvo je z razvojno nalogo pričel v vrtčevskem letu 2023/2024, takrat smo se ji priključili tudi mi. Rdeča nit razvojne naloge je, da izhajamo iz otrok, jih vključujemo v celoten proces dela – od priprave do cilja in vsakega posameznika vključimo v proces dela v njegovem tempu. Na ta način lažje prepoznavamo in spremljamo močna in šibka področja otrok. Gavni poudarki razvojne naloge so vključujoči fizični prostor, socialni učni prostor, formativno spremljanje in glas otroka v vključujočem okolju ter participativno učenje. Vodja razvojne naloge je Alenka Krobat.
- Izvajamo gozdno pedagogiko
V našem vrtcu otrokom ponujamo odmik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja. Pri doseganju ciljev, ki sledijo kurikulumu za vrtce, vzgojitelji upoštevamo otrokove naravne značilnosti in potrebe odraščanja: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svobodo, prosto igro, gradnjo socialnih odnosov … To je poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno učno klimo. Vse našteto velja tako za pedagoške delavce kot otroke. V gozdnem vrtcu otroci skupaj z vzgojiteljicami redno obiskujemo bližnji gozd in naravna okolja, kjer se ukvarjamo s predšolsko matematiko, jezikom, umetnostjo, naravo, družbo. Gozdni vzgojitelji iščemo pot nazaj k naravi, k večji svobodi gibanja in razmišljanja … Povezujemo se tudi z drugimi vrtci, ki izvajajo gozdno pedagogiko in si delimo izkušnje dobre prakse ter skrbimo za izmenjavo idej dejavnosti v naravnem okolju.
- Vključeni smo v projekt Mali sonček
Namenjen je otrokom od drugega do šestega leta starosti. Sestavljen je iz štirih stopenj. Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki je prijetna in prilagojena otroku. Z gibanjem otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša, kaj telo zmore, doživlja veselje in ponos ob razvijajočih se sposobnostih in spretnostih ter gradi zaupanje vase. Gibanje daje otroku občutek ugodja, varnosti, veselja, skratka dobrega počutja. Vsebine programa so zelo pestre in temeljijo na elementarnosti in ne na tekmovalnosti. Zaključek projekta bo mini olimpijada, ki bo potekala v maju 2025 za vse skupine otrok. Koordinatorici projekta sta Mateja Kocbek in Alenka Krobat.
- Izvajamo aktivni počitek za vse otroke, ki ne potrebujejo popoldanskega počitka
Otroci, ki po prebrani pravljici, meditaciji ali ob poslušanju nežne glasbe ne zaspijo, imajo možnost, da se v času počitka ukvarjajo s katero od umirjenih dejavnosti (sestavljajo, rišejo, strižejo s škarjami …). Vsem predšolskim otrokom pa omogočamo, da lahko, če ne zaspijo, gredo v telovadnico, kjer vsak dan poteka druga aktivnost (socialne igre, zabavni poskusi za bistre glave, pikanje in šivanje, joga za otroke, družabne igre … Dejavnosti se med posameznimi enotami razlikujejo, izvajajo jih pomočnice vzgojiteljic.).
- Izvajamo obogatitveno dejavnost Cici planinec
Je dejavnost, ki jo ponujamo otrokom in njihovim staršem. Organizirani bodo 3 planinski izleti, na katerih bodo otroci pridobivali in usvajali znanja s področja planinstva. Izleti bodo tudi priložnost za pogovor, igro ter medsebojno spoznavanje in spletanje novih prijateljskih vezi. Koordinatorica dejavnosti je Urška Hauptman.
- Sodelujemo v projektih Malček Bralček in Palček Bralček
Gre za predšolsko bralno značko. Otroci v predšolski dobi radi poslušajo zgodbe, radi jih podoživljajo v pripovedi, risbi, igri in gibu. Pomembno je, da se otrok sreča z literaturo že v prvih letih življenja. Vez, ki se vzpostavi med otrokom in odraslim, ko ga vzame v naročje in mu bere ali pripoveduje, ima velik čustven in vzgojni pomen. Otrok se čuti varnega in njegove fizične potrebe so zadovoljene. Otroci skupaj s starši preberejo tri slikanice, ki jih v krajši vsebinski obliki predstavijo v vrtcu, lahko tudi kaj narišejo in pripovedujejo ob risbi. Na ta način predšolska bralna značka spodbuja tudi družinsko branje.
Ob koncu vrtčevskega leta otroke za branje, pripovedovanje/ilustracije nagradimo s priznanjem. Koordinatorica je Vida Grušovnik.
- Sodelujemo v projektu Zgodbožerčki
Znova se bomo priključili projektu Zveze kulturnih društev občin Kungota, Pesnica in Šentilj, v katerem bodo otroci, skupaj z vzgojiteljicami, spoznavali pisatelje iz domačega okolja. Na ta način bomo pri njih spodbujali bralno kulturo in razvijali ustvarjalnost na različnih kulturnih področjih. Otroci bodo poustvarjali na temo zgodbe po prebranem literarnem besedilu, kar pomeni, da bodo risali, modelirali, prepevali, recitirali in se igrali. V marcu 2026 je načrtovana prireditev s kratkim kulturnim programom, na kateri bodo otroci predstavili svoje izdelke.
- Izvajamo pravljične urice
Sodelujemo tudi s šolsko knjižničarko, Matejo Vdovič. Otroci enote Zg. Kungota odhajajo na pravljično urico v šolsko knjižnico, otroke v enotah Sp. Kungota in Svečina pa knjižničarka obišče v njihovi enoti. Knjižničarka otrokom prebere pravljico, ki se nanaša na temo, ki jo imajo otroci v skupini ali izbere kaj aktualnega, kar je otrokom všeč. Po poslušanju pravljice se pogovorijo o vsebini, kaj narišejo, pogovarjajo se o tem, kako rokujemo s knjigami, kako jih listamo … Sodelovali bomo tudi z Mariborsko knjižnico (enota Kungota).
- Vključeni smo v projekt Pasavček
Sektor za preventivo in vzgojo v cestnem prometu v okviru Javne agencije RS za varnost prometa vodi in koordinira projekt Pasavček, ki v Sloveniji poteka že od leta 2005. Osnovni namen projekta Pasavček je spodbuditi dosledno in pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev in pripetost otrok med vožnjo. Slogan projekta je Red je vedno pas pripet. Koordinatorica projekta je Dušica Gutman.
- Izvajamo Cici veselo šolo
Cici Vesela šola je stalna vzgojno-izobraževalna rubrika revij Ciciban in Cicido, ki vzgojiteljem in staršem omogoča pogovor o različnih temah, s katerimi se srečujejo otroci v svojem življenju. Obenem je Cici Vesela šola vseslovenski preizkus znanja, ki ne spodbuja tekmovalnosti, temveč raziskovanje in sodelovanje. Tudi v našem vrtcu se otroci preizkusijo v reševanju zanimivih raziskovalnih nalog. Koordinatorica projekta je Andreja Jančič.
- Sodelujemo v projektu Punčka iz cunj
Gre za Unicefov projekt, namen katerega je zbiranje denarja za cepiva proti šestim otroškim nalezljivim boleznim za otroke iz držav v razvoju. S pomočjo staršev bodo otroci izdelovali po navodilih in kroju punčko ali fantka iz cunj (blaga). Vsak otrok bo nato imel možnost, da bo punčko oz. fantka iz cunj odnesel domov za teden dni in v dnevnik narisal ali s pomočjo staršev zapisal dogodivščine, ki jih je punčka/fantek doživel v tistem tednu z otrokom. Ob koncu vrtčevskega leta bomo punčko poslali na sedež Unicefa, kjer jo bodo dali v prodajo. Lahko pa jo kupi tudi posameznik iz našega vrtca za 30 eur, toliko namreč stane cepivo za enega otroka.
- Izvajanje zgodnjega učenja nemščine
Predšolski otroci so enkrat tedensko vključeni v učenje nemščine skozi igro. Dejavnost izvaja Romana Vodnik, ki je sicer zaposlena v OŠ Kungota. Vsebine, ki jih otroci sponavajo, spodbujajo njihovo ustvarjalnost, domišljijo, čustva, lastno aktivnost in jim omogočajo učenje nemščine na zabaven in spontan način. Teme izhajajo iz vsakdanjega življenja, kot so: družina, živali, prehrana, oblačila, pozdravi, števila, barve … Otroci spoznavajo nemški jezik preko pravljic, pesmic, izštevank, rajalnih, gibalnih in didaktičnih iger, likovnega in plesnega izražanja, tudi preko simbolne igre. Učenje na zgodnji stopnji poteka čim bolj nazorno. V ta namen učiteljica Romana uporablja različne tehnike aktivnega učenja, lutke, veliko slikovnega in didaktičnega materiala. Konec vrtčevskega leta otroci pripravijo za starše nastop, ki poteka v nemškem jeziku.
Ter tudi:
- tek, ki ga organizira Atletska zveza Slovenije,
- raznovrstne delavnice, ustvarjalnice, eksperimente, pohode ob Tednu otroka,
- sodelovanje z gasilci, obiskali bomo tudi gasilski dom v Sp. oz. Zg. Kungoti,
- sodelovanje s policisti PP Šentilj, z njimi se bomo tudi varno sprehodili v vrtčevskem okolišu,
- pripravo kostanjevega piknika,
- delavnice Zdravstvenega doma A. Drolca Maribor na temo zmanjševanja strahu pred zdravstvenimi pregledi pri otrocih,
- delavnice zdravstveno-vzgojne in preventivne zobne dejavnosti,
- tradicionalni slovenski zajtrk,
- lutkovno predstavo za otroke in starše (izvedba: lutkarski aktiv vzgojiteljic),
- praznično peko,
- obisk Miklavža,
- palčkovanje,
- obisk Božička,
- tržnico znanja ob slovenskem kulturnem prazniku (različne stojnice znanja v skladu s področji kurikuluma na temo knjig, Franceta Prešerna, poezije, fig, poklica pesnik, simbolna igra knjižnica …),
- pustovanje in obisk kurentov,
- dan planeta Zemlja (različne delavnice na temo našega planeta),
- sodelovanje na različnih razpisanih natečajih,
- sodelovanje s krajem in z različnimi društvi v kraju,
- praznovanje rojstnih dni otrok v vrtcu,
- zaključek projekta Mali sonček,
- Perlachovo noč za predšolske otroke (dejavnosti, povezane z vesoljem, branje pod zvezdami, spanje v vrtcu).
Gozdne pedagogike
Ker smo gozdni vrtec, otrokom ponujamo odmik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja otrok. Pri doseganju ciljev, ki sledijo kurikulumu za vrtce, vzgojitelji upoštevamo otrokove naravne značilnosti in potrebe odraščanja: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svobodo, prosto igro, gradnjo socialnih odnosov … To je poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno učno klimo. Vse našteto velja tako za pedagoške delavce kot otroke. V gozdnem vrtcu otroci skupaj z vzgojiteljicami redno obiskujemo bližnji gozd in naravna okolja, kjer se ukvarjamo s predšolsko matematiko, jezikom, umetnostjo, naravo, družbo. Gozdni vzgojitelji iščemo pot nazaj k naravi, k večji svobodi gibanja in razmišljanja …
V vrtcu izvajamo tudi naslednje obogatitvene dejavnosti:
Cici planinec
Je nova dejavnost, ki jo v letošnjem vrtčevskem letu ponujamo otrokom in njihovim staršem. Organizirani bodo 4 planinski izleti (ob sobotah), na katerih bodo otroci pridobivali in usvajali znanja s področja planinstva. Izleti bodo tudi priložnost za pogovor, igro ter medsebojno spoznavanje in spletanje novih prijateljskih vezi. Otroci bodo v planinski dnevnik dobili žig za svoje prehojene poti in dosežene vrhove. Za 4 opravljene izlete bodo ob koncu vrtčevskega leta nagrajeni s priznanjem mladega planinca. Koordinatorice dejavnosti so Janja Fink, Urška Hauptman in Tea Kmetec.
Pravljične urice
Otroci enote Zg. Kungota odhajajo na pravljično urico v šolsko knjižnico, otroke v enotah Sp. Kungota in Svečina pa knjižničarka obišče v njihovi enoti. Otrokom prebere pravljico, ki se nanaša na temo, ki jo imajo otroci v skupini ali izbere kaj aktualnega, kar je otrokom všeč. Po poslušanju pravljice se pogovorijo o vsebini, kaj narišejo, pogovarjajo se o tem, kako rokujemo s knjigami, kako jih listamo … Letos po novem sodelujemo tudi z Mariborsko knjižnico (enota Kungota). Otroke v vrtcu redno obiskuje pravljičarka in tudi otroci odhajajo v krajevno knjižnico.
Zgodnje učenje nemškega jezika
Predšolski otroci so enkrat tedensko vključeni v učenje nemščine skozi igro. Vsebine, ki jih otroci spoznavajo, spodbujajo njihovo ustvarjalnost, domišljijo, čustva, lastno aktivnost in jim omogočajo učenje nemščine na zabaven in spontan način. Teme izhajajo iz vsakdanjega življenja, kot so: družina, živali, prehrana, oblačila, pozdravi, števila, barve … Otroci spoznavajo nemški jezik preko pravljic, pesmic, izštevank, rajalnih, gibalnih in didaktičnih iger, likovnega in plesnega izražanja, tudi preko simbolne igre. Učenje na zgodnji stopnji poteka čim bolj nazorno. V ta namen se uporabljajo pri nemščini različne tehnike aktivnega učenja, lutke, veliko slikovnega in didaktičnega materiala. Konec vrtčevskega leta otroci pripravijo za starše nastop, ki poteka v nemškem jeziku.
Cici vesela šola
Cici Vesela šola je stalna vzgojno-izobraževalna rubrika revij Ciciban in Cicido, ki vzgojiteljem in staršem omogoča pogovor o različnih temah, s katerimi se srečujejo otroci v svojem življenju. Obenem je Cici Vesela šola vseslovenski preizkus znanja, ki ne spodbuja tekmovalnosti, temveč raziskovanje in sodelovanje. Tudi v našem vrtcu se otroci preizkusijo v reševanju zanimivih raziskovalnih nalog. Koordinatorica projekta je Andreja Jančič.
Mali sonček
Namenjen je otrokom od drugega do šestega leta starosti. Sestavljen je iz štirih stopenj. Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki je prijetna in prilagojena otroku. Z gibanjem otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša, kaj telo zmore, doživlja veselje in ponos ob razvijajočih se sposobnostih in spretnostih ter gradi zaupanje vase. Gibanje daje otroku občutek ugodja, varnosti, veselja, skratka dobrega počutja. Vsebine programa so zelo pestre in temeljijo na elementarnosti in ne na tekmovalnosti. Zaključek projekta bo mini olimpijada za vse skupine otrok kot zaključna prireditev skupin ob koncu vrtčevskega leta.

Malček Bralček in Palček Bralček
Gre za predšolsko bralno značko. Otroci v predšolski dobi radi poslušajo zgodbe, radi jih podoživljajo v pripovedi, risbi, igri in gibu. Pomembno je, da se otrok sreča z literaturo že v prvih letih življenja. Vez, ki se vzpostavi med otrokom in odraslim, ko ga vzame v naročje in mu bere ali pripoveduje, ima velik čustven in vzgojni pomen. Otrok se čuti varnega in njegove fizične potrebe so zadovoljene. Otroci skupaj s starši preberejo tri slikanice, ki jih v krajši vsebinski obliki predstavijo v vrtcu, lahko tudi kaj narišejo in pripovedujejo ob risbi. Na ta način predšolska bralna značka spodbuja tudi družinsko branje. Ob koncu šolskega leta otroke za branje, pripovedovanje/ilustracije nagradimo s priznanjem.

Pasavček
Sektor za preventivo in vzgojo v cestnem prometu v okviru Javne agencije RS za varnost prometa vodi in koordinira projekt Pasavček, ki v Sloveniji poteka že od leta 2005. Osnovni namen projekta Pasavček je spodbuditi dosledno in pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev in pripetost otrok med vožnjo. Slogan projekta je Red je vedno pas pripet.

Zgodbožerčke
Projekt temelji na spoznavanju pisateljev iz domačega okolja, spodbuja bralno kulturo najmlajših in jih usmerja v poustvarjanje zgodb skozi različna področja kulturnega udejstvovanja. Po usvojeni vsebini zgodb otroci skupaj s svojimi vzgojiteljicami skozi vse leto ustvarjajo na različnih kulturnih področjih. V mesecu juniju se otroci skupaj s svojimi vzgojiteljicami udeležijo zaključne prireditve, kjer se srečajo s pisateljico/pisateljem iz domačega okolja.

Ter tudi:
- tek, ki ga organizira Atletska zveza Slovenije,
- raznovrstne delavnice, ustvarjalnice, eksperimente, pohode ob Tednu otroka,
- sodelovanje z gasilci, obiskali bomo tudi gasilski dom v Sp. oz. Zg. Kungoti,
- sodelovanje s policisti PP Šentilj, z njimi se bomo tudi varno sprehodili v vrtčevskem okolišu,
- pripravo kostanjevega piknika,
- delavnice Zdravstvenega doma A. Drolca Maribor na temo zmanjševanja strahu pred zdravstvenimi pregledi pri otrocih,
- delavnice zdravstveno-vzgojne in preventivne zobne dejavnosti,
- tradicionalni slovenski zajtrk,
- lutkovno predstavo za otroke in starše (izvedba: lutkarski aktiv vzgojiteljic),
- praznično peko,
- obisk Miklavža,
- palčkovanje,
- obisk Božička,
- tržnico znanja ob slovenskem kulturnem prazniku (različne stojnice znanja v skladu s področji kurikuluma na temo knjig, Franceta Prešerna, poezije, fig, poklica pesnik, simbolna igra knjižnica …),
- pustovanje in obisk kurentov,
- dan planeta Zemlja (različne delavnice na temo našega planeta),
- sodelovanje na različnih razpisanih natečajih,
- sodelovanje s krajem in z različnimi društvi v kraju,
- praznovanje rojstnih dni otrok v vrtcu,
- zaključek projekta Mali sonček,
- Perlachovo noč za predšolske otroke (dejavnosti, povezane z vesoljem, branje pod zvezdami, spanje v vrtcu).
Tudi znotraj posameznih igralnic bodo v vrtčevskem letu 2024/2025 potekale različne obogatitvene dejavnosti:
- Zvezdice (Biba-buba-baja- ritmični verzi in prstne igre, Lutka na obisku, Razgibavanje s starši, Narava – moja prijateljica)
- Lunice (Bibarije, Pogumni korenček, Narava – moja prijateljica)
- Oblački (Varno s soncem, Bonton za otroke, Igra tišine)
- Kapljice (Jaz pa pojdem in zasejem – lov na zaklad, Gozdna raziskovalnica, Knjižne dogodivščine gospoda čuka, Mavrična kocka, Sproščarije)
- Mavrice (Življenje nekoč in danes, Igre za umirjanje, Zelišča in mi)
- Planeti (Mini računalnikar, Mini arheolog)
- Sončki (Biba-buba-baja, Malček giba, Sončkova gozdna igralnica)
- Rakete (Punčka iz cunj, MiniChess–Smart Start, Folklora, Zumba)
- Astronavti (Izdelovanje iger iz nestrukturiranega materiala, Mediacija, Matematika po metodi izkustvenega učenja Outdoor learning)
- Utrinki (Utrinki pojejo, Iz narave na krožnik, Sodelovanje z vrtcem Ratsch, Bibarije)